Museumpromotion
Menu
Artikelen
Shop in het Koninklijk Museum van het Leger en de Krijgsgeschiedenis (Brussel)
Inloggen
Français
Nederlands
English
Deutsch
Boeken - Leger
Uniformen en uitrusting
Decoraties
Blanke wapens
Lichte wapens
Zware bewapening
Tanks en voertuigen
Vestingwerk /Garnizoen
Elite Troepen
Geheime diensten
Luchtvaart
Marine
Gidsen en kaarten
Museumproducties
Boeken - Geschiedenis
Algemene
→
Voor Napoleon
→
Napoleon periode
→
1816-1913
→
1914-1918
→
Tussen de oorlogen
→
1939-1945
→
Na 1945
Belgische Monarchie
Belgische Leger
Geschiedenis van België
Lokale België
België / Congo
Roman
Modelbouw en...
Miniature figuren
Spelletjes
Modelbouw
Miniaturen
Marine - diversen
Modelbouw DA VINCI
SLUBAN (Speelgoed)
Tijdschriften
LOS! hs
Militaria Belgica
Patrimoine russe
RSN
Tank Museum News
Warship
WAR HERITAGE INSTITUTE
Jongeren
Geschiedenis
De zee
Activiteiten kinderen
Stripverhalen
Historische strips
Historische fictie
Andere strips
Sabaton
Sabaton
Startpagina
Impressum
Klantenservice
Site-overzicht
Contact
Winkelwagentje
Algemene Gebruiksvoorwaarden (AGV)
Algemene Verkoopsvoorwaarden (AVV)
Vertrouwelijkheidsverklaring en cookies
Site-overzicht
Contact
Arromanches - Geschiedenis van een haven
uitverkocht
Klik op het vergrootglas om de zoom te zien
Arromanches - Geschiedenis van een haven
Verwijzing :
JJ-204-ML
Volledige titel : Arromanches - Geschiedenis van een haven
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De bouw in Engeland van de Mulberry-onderdelen, de camouflage tegen Duitse verkenningen, het transport over Het Kanaal naar de invasiestranden, de omzichtige opstelling en de bestendigheid bij Arromanches tegen de storm, zijn stuk voor stuk factoren die de kunstmatige havens tot één der omvangrijkste en belangrijkste activiteiten van de invasie in Normandië hebben gemaakt. Acht maanden lang hebben 45.000 mannen gewerkt aan de bouw van deze drijvende constructie, die bij voltooiing bijna een miljoen ton woog. In die periode is 660.000 ton beton en 31.000 staal gebruikt voor de constructie van de eerste 147 caissons. Nog eens 60.000 ton staal werd gebruikt voor de bouw van de drijvende kaden en de toevoerwegen. De enige echte drijvende toevoerwegen (ondersteund door betonnen drijvers) vergden, samen met de 8 opritten, nog eens 30.000 ton staal en beton. Deze kunstwerken hebben bijgedragen aan de ondersteuning van meer dan 1 miljoen geallieerde manschappen.Bijna 20.000 arbeiders werkten gedurende een klein jaar aan de constructie van deze drijvende havens met een totaal gewicht van 1 miljoen ton, waarin ook nog, behalve beton, 110.000 ton staal was verwerkt en die bijgedragen hebben aan de ondersteuning van meer dan 1 miljoen manschappen.
De bouw van de Mulberries is waarschijnlijk het belangrijkste militaire project geweest sinds de Perzen in 480 vóór Christus over een soort pontonbrug de Dardanellen overstaken.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Auteurs :
Taal : NEDERLANDS
Uitgeverij : Orep Editions
Collectie:
Publicatiedatum :
Genre : Geschiedenis
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gewicht : 142 g
Afmetingen (Breedte / Hoogte / Dikte) : 17 x 24 x 0,2 cm
Aantal pagina's : 32
Bindwijze : softcover
EAN :
ISBN :
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nieuw staat
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Producten beschikbaar : 0
Nieuw staat
Maak een online winkel