Museumpromotion
Menu
Artikelen
Shop in het Koninklijk Museum van het Leger en de Krijgsgeschiedenis (Brussel)
Inloggen
Français
Nederlands
English
Deutsch
Boeken - Leger
Uniformen en uitrusting
Decoraties
Blanke wapens
Lichte wapens
Zware bewapening
Tanks en voertuigen
Vestingwerk /Garnizoen
Elite Troepen
Geheime diensten
Luchtvaart
Marine
Gidsen en kaarten
Museumproducties
Boeken - Geschiedenis
Algemene
→
Voor Napoleon
→
Napoleon periode
→
1816-1913
→
1914-1918
→
Tussen de oorlogen
→
1939-1945
→
Na 1945
Belgische Monarchie
Belgische Leger
Geschiedenis van België
Lokale België
België / Congo
Roman
Modelbouw en...
Miniature figuren
Spelletjes
Modelbouw
Miniaturen
Marine - diversen
Modelbouw DA VINCI
SLUBAN (Speelgoed)
Tijdschriften
LOS! hs
Militaria Belgica
Patrimoine russe
RSN
Tank Museum News
Warship
WAR HERITAGE INSTITUTE
Jongeren
Geschiedenis
De zee
Activiteiten kinderen
Stripverhalen
Historische strips
Historische fictie
Andere strips
Sabaton
Sabaton
Startpagina
Impressum
Klantenservice
Site-overzicht
Contact
Winkelwagentje
Algemene Gebruiksvoorwaarden (AGV)
Algemene Verkoopsvoorwaarden (AVV)
Vertrouwelijkheidsverklaring en cookies
Site-overzicht
Contact
Arromanches - History of a Harbour
Klik op het vergrootglas om de zoom te zien
Arromanches - History of a Harbour
Verwijzing :
JJ-205-ML
Volledige titel : Arromanches - History of a Harbour
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The construction, in England, of the massive and bulky Mulberry elements, their concealment from enemy intelligence, their transportation across the Channel to the beaches, their careful placing in position and the way in which those at Arromanches withstood the storms, made the artificial ports one of the major and essential features of the Normandy landings. 45,000 men worked for eight months to build this floating structure which, once complete, weighed a total of nearly one million tonnes. The construction of the first 147 caissons during this period required somme 660,000 tonnes of concrete and 31,000 tonnes of steel. A further 60,000 tonnes of steel were used to build the floating quays and their roadways. The only genuine floating roadways (supported by concrete floaters), together with their 8 access ramps, also "absorbed" 30,000 tonnes of steel and concrete. They participated in supporting over a million Allied troops.
The construction of the Mulberries was probably the greatest military engineering enterprise undertaken since the Persian armies crossed over the Bosphorous, on a pontoon bridge, in B.C. 480.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Auteurs :
Taal : ENGELS
Uitgeverij : Orep Editions
Collectie:
Publicatiedatum :
Genre : Geschiedenis
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gewicht : 142 g
Afmetingen (Breedte / Hoogte / Dikte) : 17 x 24 x 0,2 cm
Aantal pagina's : 32
Bindwijze : softcover
EAN : 9782912925084
ISBN :
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nieuw staat
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Producten beschikbaar : 1
Nieuw staat
https://www.museumpromotion.be/Arromanches-History-of-a-Harbour-HbaaaaAia.asp
2024-12-31
5.70
5,70
€
Maak een online winkel