Museumpromotion
Menu
Artikelen
Shop in het Koninklijk Museum van het Leger en de Krijgsgeschiedenis (Brussel)
Inloggen
Français
Nederlands
English
Deutsch
Boeken - Leger
Uniformen en uitrusting
Decoraties
Blanke wapens
Lichte wapens
Zware bewapening
Tanks en voertuigen
Vestingwerk /Garnizoen
Elite Troepen
Geheime diensten
Luchtvaart
Marine
Gidsen en kaarten
Museumproducties
Boeken - Geschiedenis
Algemene
→
Voor Napoleon
→
Napoleon periode
→
1816-1913
→
1914-1918
→
Tussen de oorlogen
→
1939-1945
→
Na 1945
Belgische Monarchie
Belgische Leger
Geschiedenis van België
Lokale België
België / Congo
Roman
Modelbouw en...
Miniature figuren
Spelletjes
Modelbouw
Miniaturen
Marine - diversen
Modelbouw DA VINCI
SLUBAN (Speelgoed)
Tijdschriften
LOS! hs
Militaria Belgica
Patrimoine russe
RSN
Tank Museum News
Warship
WAR HERITAGE INSTITUTE
Jongeren
Geschiedenis
De zee
Activiteiten kinderen
Stripverhalen
Historische strips
Historische fictie
Andere strips
Sabaton
Sabaton
Startpagina
Impressum
Klantenservice
Site-overzicht
Contact
Winkelwagentje
Algemene Gebruiksvoorwaarden (AGV)
Algemene Verkoopsvoorwaarden (AVV)
Vertrouwelijkheidsverklaring en cookies
Site-overzicht
Contact
Charles de Gaulle 2001 1:400
te bestellen
Klik op het vergrootglas om de zoom te zien
Charles de Gaulle 2001 1:400
Verwijzing :
BB81072-ZO
Charles de Gaulle 2001 1:400
/// OP BESTELLING via email museumpromotionshop@gmail.com ///
HELLER 81072
Scale 1:400
Skill level
Item Length/Width (Without Packaging) 65,4 x 16,1
Packaging 66,5 x 33,5 x 10,0
Scheme 1
Parts : 140
De geschiedenis van de Charles de Gaulle begint in 1974, het jaar waarin de oliecrisis de geïndustrialiseerde landen opschudde. In deze context besloot de Franse regering tot de bouw van de Helicopter Carrier-75, een helikoptercarrier van 16.400 ton uitgerust met nucleaire ketels, een project dat uiteindelijk werd opgegeven.
In 1982 vroeg de Conseil Supérieur de la Marine om de studies voor de nucleaire aandrijving van het PH-75 project (dat sindsdien de Porte-Avions-75 en vervolgens de PA-83 was geworden) te gebruiken om een nieuwe generatie vliegdekschepen te definiëren die de Clémenceau en de Foch vóór het einde van de eeuw zouden kunnen vervangen. Nucleaire aandrijving bood het schip de mogelijkheid langer op zee te blijven zonder bij te hoeven tanken. Meer dan 10.000 plannen werden opgesteld door de ingenieurs van de Direction des Constructions Navales (DCN), en op 4 februari 1986 werd toestemming gegeven voor de bouw van het schip, Charles de Gaulle genaamd.
Het werd op 7 mei 1994 te water gelaten en op 18 mei 2001 in gebruik genomen. Dit vliegdekschip, een echt technisch hoogstandje, heeft een systeem van 12 mobiele massa's van 22 ton dat de rollende bewegingen compenseert en het schip in staat stelt zijn ingescheepte vliegtuigen te gebruiken in zeeën van kracht 5 of 6. De vormen van de Charles de Gaulle zijn "stealthy" om haar radarsignatuur te verminderen en haar minder gemakkelijk herkenbaar te maken. In 2020 is Frankrijk het enige land buiten de Verenigde Staten dat de bouw van een nucleair aangedreven vliegdekschip heeft voltooid.
Producten beschikbaar : 0
OP BESTELLING via email museumpromotionshop@gmail.com
Maak een online winkel